شقُ القمر



1- امروز بعد از پنج شش سال امتحان میانترم داشتم. مثل خَر هم خوانده بودم. هفته آینده معلوم میشود چه گَندی زده ام! انصافا راحت نبود.
2- چند وقتیست کراماتی حاصل شده و شقُ القمر می کنیم. باور نمی کنید؟ باور کنید ماه را به دو قسمت مساوی تقسیم میکنم. دو قسمت مساوی، درست از وسط! آب هم از آب تکان نمی خورد. نه زمین از مدار خارج میشود نه هیچکدام از قوانین فیزیک به هم می خورد!!! (بچه که بودیم از ما سه پسر خاله فقط رضا عینکی بود. ما دوتا غیر عینکی هم هر وقت شیطنت مان گل میکرد رضا را خَرِ عینکی صدا میکردیم. حالا رضا چشمش را عمل کرده و دیگر عینکی نیست. دکترایش را هم همین روزها از دانشگاه ایلینوی آمریکا میگیرد. اما حالا من شده ام "خر عینکی". بدون عینک هم ماه را دوتا میبینم!!!)
3- اُباما که رییس جمهور شد خیلی خوشحال شدم. مستقیم از خیلی شبکه های خبری پخش می شد. بیش از 120000 نفر در شیکاگو جمع شده بودند. خیلی ها اشک میریختند از شادی. یادم به روزی افتاد که خاتمی برای بار اول رییس جمهور شد. البته اهمیت چهل و چارمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خیلی فراتر از بازی های سیاسی رایج است. اینکه یک سیاهپوست رییس جمهور قدرتمنترین کشور دنیا بشود جهش بسیار بزرگی ست برای همه ی دنیا. دنیایی که هنوز نژاد سفید را برتر میداند. هنوز!!!
یکی از خصوصیتهای قابل ملاحظه این آقای باراک اُباما این است که در سخنرانی هایش همه مردم آمریکا را مورد خطاب قرار میدهد از چینی-آمریکایی و سیاه و سفید گرفته تا همجنس گرا و غیره. همه را مستقیم خطاب میکند. یادم به بعضیها افتاد که به جز خودشان هیچ کسی را به رسمیت نمیشناسند.

4- خوش باشید.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

Khar einakii =)) in yeki kheily bahal bood
K&N